REALIZACJA PROJEKTU SEEDS  FOR  INTEGRATION

MIESIĄC KWIECIEŃ

PRACE NAD SPEKTAKLEM

Przez cały marzec oraz w początkach kwietnia grupa teatralna pod opieką I. Ogórek  tworzyła scenariusz przedstawienia.  Spektakl  otrzymał nazwę „ Myszeida, czyli po drugiej stronie dziury”, ponieważ  akcja przedstawienia została osadzona w świecie myszy. W spektaklu jest wiele symboli, metafor  i odniesień do współczesnego świata, szczególnie w kontekście sytuacji  imigrantów  w naszym kraju, ale wydaje się również, że i w obecnej całej Europie.  Przedstawiony świat jest niemal bajkowy, ale problemy jak najbardziej ludzkie i aktualne. Poruszamy problem asymilacji, niechęci, braku zrozumienia dla inności, agresji  i szukania tzw. kozła ofiarnego w społeczeństwie w dobie kryzysu.

W kwietniu rozdzielone zostały role w grupie. Ustalono, kto za co odpowiada, kto robi dekoracje oraz kto stworzy muzykę. Postanowiliśmy, że muzyka podczas  spektaklu grana będzie na „żywo”. W tym celu powołana została grupa muzyków-perkusja, dwa flety, trąbka, talerze. Wybrane zostały utwory, które w spektaklu zostaną wykorzystane.

Rozpoczęte zostały pierwsze próby. Obecnie pracujemy nad sceną I i II.

SPOTKANIA Z  IMIGRANTAMI

Na początku kwietnia grupa teatralna spotkała się po lekcjach z kilkoma dziećmi pochodzącymi z rodzin imigrantów, którzy uczą się w naszym gimnazjum. Przy herbacie i ciastkach szczerze i „od serca” gimnazjaliści opowiadali o trudnych początkach życia na obczyźnie. O problemach, niełatwej asymilacji i nauce języka. Dzisiaj, dzieci te, bardzo mocno wrosły w społeczność naszej szkoły i społeczność lokalną, chociaż początki życia poza ojczyzną nie były łatwe. Ta rozmowa uzmysłowiła uczniom  przed jakimi problemami stoją zawsze imigranci, co sprawia im najwięcej kłopotu i czego się obawiają. Była ona również inspiracją podczas pisania scenariusza.

17 maja grupa została zaproszona na spotkanie Międzyszkolny Punkt Nauczania Języka Ukraińskiego

DEBATY OKSFORDZKIE

26 kwietnia  Grupa Debat Oksfordzkich działająca przy naszej szkole zaprosiła  klub oksfordzki działający w Technikum Łączności na debatę pod hasłem „ Polska powinna przyjmować imigrantów”.  Publiczność stanowili uczniowie IX LO. Na debatę zaprosiliśmy zawodowego sędziego i eksperta Pana Bartosza Winieckiego. Jury stanowili- uczeń zaproszonego Technikum, pan Winiecki oraz p. Rudnicka- psycholog  z naszej szkoły.   Po debacie publiczność miała możliwość zadawania pytań. Po części oficjalnej, gdy jury udało się na naradę publiczność miała okazję opowiedzieć się po jednej ze stron, biorąc pod uwagę tylko jakość argumentów. Wygrała strona propozycji, czyli nasza szkoła. Jury wynikiem 6:4również wybrało stronę propozycji (dołączamy zdjęcia)

.

 

Zmień wielkość